Tæruddalen skianlegg

Om klubben / Tæruddalen skianlegg

Tæruddalen skianlegg er et helårsanlegg som er tilrettelagt både sommeraktiviteter som rulleski, og langrenn på vinteren. Anlegget eies av Skedsmo kommune og driftes i samarbeid med Skedsmo skiklubb. Skiklubben har anlegget som sin hjemmebase og har alle sine treninger i og rundt det. Det arrangeres skirenn, rulleskirenn og klubbmesterskap i terrengløp i anlegget.

Her kan du se film fra Tæruddalen skianlegg på vinterstid i forbindelse med Tærudklassikeren 2019

Alle er velkomne til å bruke anlegget, men det ønskes at det respekteres at våre grupper trener i hele eller deler av anlegget. Derfor vil vi ikke ha løse hunder eller barn som ikke er under oppsyn når det er trening i anlegget.

Skedsmo Skiklubb trener selv i anlegget fra kl 18:00 på tirsdager og 17:15 på torsdager. Vi ber andre klubber respektere at anlegget er opptatt disse dagene frem til kl 20:30, men det vil være noe ledig kapasitet fra kl 19:30.

Bruk av anlegget

• Er det flere grupper som trener samtidig, bes ansvarlig trener å snakke med treneren for den andre gruppen, slik at det er enighet om hvor de forskjellige gruppene trener.

• Hundeeiere plukker opp etter hundene og vi tar alle ansvar for å ta med oss søppelet.

• Når man bruker anlegget, er det retningsbestemt og man holder seg til høyre, slik at man kan passeres på venstre side.

Retningsvisning i anlegget

Ta kontakt: post(a)skedsmoskiklubb.no for ønske om faste treningstid.